Välkommen

Vad kul att du besöker min lilla vrå.



söndag 8 mars 2009

Lyxig weekend i Rom



En härligt lyxig weekend i Rom är till ända. Vilken underbar stad det är. Att komma tillbaka till Sveriges snöfall och kyla kändes knepigt. Det italienska vädret har nämligen varit på sitt allra bästa och vårlika humör. Strålande sol från en klarblå himmel har gjort att livsandarna har vaknat till liv och nu kan man lugnt vänta på den svenska våren. Den som väntar på något väntar aldrig för länge.




Men Rom som sagt... Vi har upplevt en massa kultur. Peterskyrkan, Vatikanmuséerna och Sixtinska kapellet besökte vi i fredags där den utmärkta guiden S ledsagade oss på ett proffsigt sätt. Vad underbart att få se Michelangelos världsberömda målningar i Sixtinska kapellet. En dröm har nu gått i uppfyllelse. Jag har länge velat se dem. Fick också se den fantastiska skulpturen Piéta som även den gjordes av Michelangelo. Man blir mållös inför en sådan skapelse som är så gammal. Fantastiskt är rätt ord.




Colosseum och Forum Romanum besöktes på lördagen. En vandring där man känner historiens vingslag. Även här blir man mållös av allt som omger en när man går där. Har naturligtvis ätit och druckit gott, umgåtts med goda vänner och promenerat mycket. Fötterna behöver nu få lite lugn och ro. En extra krydda är tvåsamheten som min fantastiske, älskade man har fått under några dagar. Att bara få vara två, prata och umgås är riktig lyx. Min man är fantastisk. Så varm, så god, så älskad av mig. Puss JE, jag älskar dig av hela mitt hjärta. Tack för allt du är för mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar