Välkommen

Vad kul att du besöker min lilla vrå.



onsdag 15 juli 2009

Golfspel och MCåka

Åh va det är skönt att vara ledig. Sova länge, äta sen frukost, kanske bestämma sig för något trevlig utflykt eller bara vara. Som idag t.ex. blev det en utflykt. Jag har varit på golfbanan och försökt spela ihop rätt antal poäng från 150 meters markeringen. Det går ju framåt men jag tror golfproffsen skulle slita sina hårtestar om de såg mig in action. Men, jag fick i alla fall ihop fler poäng än på länge så jag kanske inte är så hopplös ändå...
En tur på nyinförskaffade MCn stod på listan senare under eftermiddan. Jag tog en tur i grannskapet på diverse småvägar för att försöka vänja mig vid ett motordrivet fordon på två hjul. Det gäller att tänka även åt andra trafikanter när man sitter på en MC. Att bromsa in när man möter en långtradare kan vara bra exempelvis, annars kan det lätt bli att MCn och tillika föraren börjar wobbla fram och tillbaka pga vinddraget. Rekommenderas inte. Men det är underbart roligt att köra MC, jag tror att jag är gjord för det.

1 kommentar:

  1. Men har du blivit knutte! Själv är jag för feg på nåt sätt men skulle stortrivas som spätta!

    Stor kram, saknar dig! /Malin

    SvaraRadera